tirsdag, februar 07, 2012

Store bagedag

I dag havde Helene og jeg en aftale med hendes veninde Linea og blev også NØDT til at lade hendes mor komme… Ej gas. Lineas mor – Lone - er super sød og er glad for, at jeg er kommet til at snakke med hende, for vi kommer altså bare rigtig godt ud af det sammen. Hele dagen i dag snakkede hun om bryster fra tid til anden i aaaalle mulige sammenhænge på den sjoveste måde, så jeg blev nødt til at drille hende med at hun var “skabs-bi” LOL! Det mente hun bestemt at kunne sige, at hun IKKE var hihihih. Jeg grinte sååå meget i løbet af i dag hihi.

2012-02-07

Vi havde aftalt, at vi skulle bare muffins og nogle cokies. Kent kom jo så også på banen (gør han ALTID når der er hjemmebag i farevandet hehe) Han mente BESTEMT vi skulle bage PØLSEHORN også, så for at tilfredsstille min “mand”, så blev der også lavet pølsehorn :) Lone og jeg delte “rovet” bagefter og skal lige hilse at sige, at det hele er VILDT lækkert! UUHHMM.


Jeg vil her give jer opskriften på de LÆKRESTE muffins uuhhhmmmm! Vi brugte samme grunddej (chokolade opskrift) og ændrede den så til en vanilieudgave og bagefter med appelsinsaft i… Uuhhmm

DSC00261-001

Svampede chokolademuffins

Ingredienser til ca 28 stk:

2½ dl mælk
5 dl yoghurt naturel
2 dl smeltet magerine
2 æg

450 g sukker
500 g mel
100 g kakao
2 tsk natron
2 tsk vaniliesukker (mere gør ikke noget hehe)

200 g groft hakket mørk chokolade

Fremgangsmåde:
Jeg brugte min “nye” retro røremaskine, som jeg har fået af min svigermor. Jeg skriver både til jer som bruger røremaskine, men også til jer uden :)

Tænd ovnen på 200o

Bland de våde ting i skålen/med rørepiskeris. Bland bagefter de tørre ingredienser i en skål og sigt dem i og fortsæt i køkkenmaskinen/vend det i sammen med ca. 2/3 af den hakkede chokolade. Hæld nu dejen i muffins forme. Jeg lagde papirmuffinsformene i nogle muffinsbageforme, så papirsformene ikke splattede ud. Fyld derefter dejen over i formene. Fyld 2/3 op i hver form. Strø resterne af det hakkede chokolade over dejen i formene.

Bages ved 15-20 min+ alt efter ovn. Vi prøvede først med varmtluftsovn, men så blev de skæve, så vi tog varmluften fra og så blev de HELT perfekte i toppen. Rigtig fine og lækre.


Hvis nogen er interesserede/ikke har opskriften, så lægger jeg gerne opskriften ind på de her lækre og nemme pølsehorn ind også. Den er fra Amos bagebog. Dejen er SÅ lækker og smidig. Uuhhmmm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En hilsen fra dig om mit tankespind

varmer hos mig i mit sind :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Discus