torsdag, juli 05, 2012

Gulerodskage med ostecreme

Denne her er den lækreste gulerodskage jeg har fået. Og jeg vil ikke snyde jer for opskriften :-) Den er nem og hurtig at lave og det skønne ved den er, at der er faktisk ikke nogle mærkelige ingredienser i som man som regel ikke har hjemme i forvejen ud over Philadelphia creme og måske gulerødder.

Opskrift:

700 gram sukker
8 æg
400 gram revne gulerødder
4 tsk natron
500 gram mel
3 dl olie

Skræl og riv gulerødderne. Æg og sukker piskes hvidt og luftigt. Hvis du er heldig og du har en køkkenmaskine, så passer tiden med at mens maskinen pisker mens du ordner gulerødderne.
Bagefter blandes resten i. Hvis det skal være lidt lækkert, så sigt mel i. Så bliver kagen ekstra let og luftig.

Bages i en stor bradepande v/ 190° i 35 - 40 minutter. Tjek om den er færdig ved at stikke en strikkepind eller spisepinde i midten af kagen. Hvis der ikke hænger noget dej på pinden så er kagen færdig.

Ostecreme
200 gram Philadelphia natural (passer med en bøtte)
300 gram flormelis
90 gram blød smør eller margarine
2 tsk vanillesukker

Piskes sammen med håndmikser og smøres på kagen når den er kølet helt af. Ostecremen passer til hele kagen. Du skal ikke stå og lave dobbelt portion. Ja altså med mindre du ønsker et 2 – 3 cm lag på ;)

Bon appetite :-P

Det var en super sød pige fra mit arbejde, hvis mormor havde været så sød at lave den til hende, da hun fyldte 18 år. For hun skulle da have kage med på arbejde, når hun havde fødselsdag ;) Jeg tiltuskede mig opskriften til gengæld for, at jeg ville lave den og have den med på arbejdet også ;)
 
Den smager SÅÅÅÅ lækkert!
kage

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En hilsen fra dig om mit tankespind

varmer hos mig i mit sind :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Discus