fredag, september 17, 2010

Børnesang: Jens Petersens Ko

Denne her sang er en af Helenes absolutte favoritter :) Og i dag fandt jeg så lige ud af, at der findes flere vers til den, så det glæder jeg mig til at vise Helene, når jeg henter hende fra børnehave :)

Jens Petersens ko
Jens Petersens ko den har horn
Og ben den kan gå med på jor´n
Og så har den hale,
med den slår den smæk,
med den jages fluerne væk.

Og ved I hvad også den kan?
Jo, den kan gi´ mælk i en spand,
Og så kan den stange
og brøle og glo.
Se, det var en spændende ko - MUH.

Jens Petersen har også en so,
i båsen ved siden af sin ko,
med krølle på halen,
den grynter så glad,
og ta´r sig et skønt mudderbad - ØF.

Jens Petersens gris den er sjov,
men den gør Jens Petersen flov.
Den prutter og bøvser og drikker lidt vin,
så det er et underligt svin - ØF.

Jens Petersens hund den kan gø.
Dens lopper på armen kan klø,
og så kan den tisse på mit bukseben,
så det er en væmmelig en - AAD.

Jens Petersens and den si´r rap.
Den vralter omkring og er skrap,
og så kan den svømme, den er altid glad.
Den elsker jo sin andemad - UMM.

Jens Petersens kat den er blød.
Dens næsetip - den er så rød.
Og så kan den drikke med sin tungespids,
så det er en sød lille mis - SLURP.

For jer, som ikke kender sangen, så kan I se sangen her på youtube

Farm-big
Er fast læser af en blog hvor en fantastisk tegner deler gratis stregtegninger til malebøger ud. Hun tegner dem selv. Dulemba har bl.a. tegnet denne skønne bondegård :D Synes lige den passer til sangen :)

5 kommentarer:

  1. Årh det var Nynnes ynglingssang da hun var lille. Jeg har faktisk præsteret at synge denne sang en HEL nat.
    Nynne var syg og hver gang jeg stoppede med at synge så hylede ungen, så til sidst sang jeg ski i søvne ;)

    MVH
    Mette

    SvarSlet
  2. Hehe den og "tigerdyrssangen" er Helenes yndlings :) Men hun elsker generelt musik og sang, så hun har maaaaange hun er meget glad for. Og især efter hun er kommet i børnehave, så er hun begyndt at få lidt flere sange på listen over sange hun elsker.

    Og ja, det er utroligt hvor helende sang og musik kan være ;)

    SvarSlet
  3. Tak for denne sang + billed. Jeg tror Runa vil elske den.

    SvarSlet
  4. Da jeg ikke er ferm til at synge, vil jeg lige høre om der findes en melodi til den?

    SvarSlet
  5. Hej Ulvemor

    Jeg tænkte på det før i dag, at jeg havde glemt at linke til melodien. Jeg har rettet indlægget, så der er et link til en video på youtube :) Håber det kan bruges :) Tak for din lille hilsen, det varmer altid :)

    SvarSlet

En hilsen fra dig om mit tankespind

varmer hos mig i mit sind :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Discus