torsdag, februar 09, 2012

Pølsehorn

Ja, jeg ku ikke dy mig ;) Jeg har bagt en omgang pølsehorn igen hehe… Denne gang får i opskriften med :)
Ingredienser:
5 dl. mælk
3 pakker gær (150 g)
300 g margerine (jeg smelter det næsten helt)
2 spsk. sukker
2 tsk. salt
1 kg mel
Fremgangsmåde:
Lun mælken og rør gæren ud i det. Husk mælken skal kun være så du kan have fingrene i uden at brænde dig, for ellers dræber du “hævecellerne” i gæren! Opvarm derefter margerinen til den er ca halvvejs smeltet helt. Hæld det i sammen med salt og sukker. Til sidst hælder du melet i og ælter.
Du kan lade dejen hæve mens du skærer pølserne i den ønskede størrelse. Jeg har ladet den hæve både før og efter formning af pølsehornene og de er lækre, så det fortsætter jeg med, selvom opskriften først siger man skal lade dem hæve efter du har formet dem.
Form pølsehornene og put gerne ketchup med i hos pølsen. MUMS! Jeg smurte det ud med en smørepensel.
Tænd ovnen på 225o. Lad dem nu hæve i 20 minutter.
Bagetid: 10 min. v/ 225o på midterste rille. Hvis du har en god varmluftsovn, kan du godt bage 2 plader på en gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En hilsen fra dig om mit tankespind

varmer hos mig i mit sind :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Discus