torsdag, marts 18, 2010

Ups I did it again ;)

Jaahh jeg ved det… Jeg kom til at kigge på qxl og det dur bare ikke ;) Jeg opdagede, at ham som jeg havde købt en masse knapper af, havde smidt en ny sending ind med mindst lige så mange fede knapper ;) Så jeg bød fordi jeg ikke troede jeg også fik disse så billigt – men det gjorde jeg hehe… Så nu er der endnu en omgang knapper på vej i posten til mig *yipiiii*

I dag var vi med Line hos lægen (sygeplejesken), for hun skulle have sin 5 mdrs. vaccination. Puha som tiden går. Line grædte lidt ved første stik, men så begyndte jeg på vores “sjok sjok” leg (hmm… må vist hellere skrive et heeelt indlæg kun omhandlende om sjok sjok legen da den er evig skøn og altid få smil frem på læben) og Line brød med det samme ud i et kæææmpe smil – også til sygeplejersken. Sygeplejersken grinte og sagde “nååå den kendte hun da hihi. Nu kommer det slemme stik”. Line begyndte at græde mens hun ulykkeligt kigger på sygeplersken. Stakkels lille Line :( Men tapper og skøn som hun er begynder hun med det samme at smile til mor og grine af fryd efter jeg igen starter på sjok sjok legen :) Iiiihh hvor er hun dejlig :) Sygeplejersken ville prøve at huske på den lille leg, for den var jo evigskøn ku hun godt se ;) Både Helene og Line er vilde med den og Helene elsker stadig at få en “sjok-tur” og hun giver også tit dukker og bamser en tur :D

Til aften har jeg lavet spagetti ala carbonara heeelt fra bunden :) Svigermekanikken blev inviteret, så de ku slappe af efter en hel dag i butikken :) Svigermor var ovenud lykkelig for maden og det var heller ikke tosset, at der blev stillet et glas hvidvin på bordet (plejer vi ikke, men der sku hvidvin i maden hihi)

Opskrift på spagetti ala carbonara:

400 g spagetti

150 – 200 g bacontern'
1 lille løg i skiver
1 fed hakket hvidløg
1 tsk olivenolie
4 spsk hvidvin
3 æg
50 g friskrevet parmasanost
Peber (gerne friskkværnet)
Evt. lidt hakket persille til pynt

Tilbehør: Brød, salat og evt. reven parmasanost

Tilberedning:

Sæt spagettien igang med at koge.

Svits bacontern, løg og hvidløg i olivenolien i en sauterpande til løgene er bløde og baconen sprød.

Tilsæt hvidvin og lad det koge lidt ind.

Pik æggene sammen med parmasan i en skål.

Hæld spagettien op i en si/et dørslag til afdrypning. Hæld derefter spagettien over i sauterpanden til baconen hvor du blander det. Hæld nu æggemassen i og vend rundt – det skal være som en cremet sovs.

Kværn peber over og drys evt. med hakket persille og servers straks. Da det er parmasanost sovsen er lavet af, er det vigtigt, at maden straks serveres og spises :) Velbekomme :)

 

Nu har jeg siddet og netsurfet på facebook og babyklar – mest i kreaforummet ;) Så efter at have kigget mine faste blogger igennem ser jeg lige denne fede giveaway hos LilleLindell:

Det ville ikke være tosset. Der er goooodtnok meget meeega fedt stof imellem efter hvad man kan se på billedet :) Riiigtig tøset ;)

Nå, det var vist nok for i dag. Glæder mig til at se de nye knapper. De blev sendt med posten i dag :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En hilsen fra dig om mit tankespind

varmer hos mig i mit sind :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Discus