mandag, november 26, 2012

Chokolade muffins

Jeg tænkte at mine super lækre muffins kræver sit HELT eget indlæg, da de bare er SÅ gode.

Jeg har prøvet at ændrede i den, så vi fjernede kakao og chokolade og tilføjede mere mel og vaniliesukker, så det blev til en vanilieudgave og bagefter med appelsinsaft og lidt ekstra mel i… Uuhhmm

DSC00261-001

Svampede chokolademuffins

Ingredienser til ca 28 stk:

2½ dl mælk
5 dl yoghurt naturel
2 dl smeltet magerine
2 æg

450 g sukker
500 g mel
100 g kakao
2 tsk natron
2 tsk vaniliesukker (mere gør ikke noget hehe)

200 g groft hakket mørk chokolade

Fremgangsmåde:
Jeg brugte min “nye” retro røremaskine, som jeg har fået af min svigermor. Jeg skriver både til jer som bruger røremaskine, men også til jer uden :)

Tænd ovnen på 200o

Bland de våde ting i skålen/med rørepiskeris. Bland bagefter de tørre ingredienser i en skål og sigt dem i og fortsæt i køkkenmaskinen/vend det isammen med ca. 2/3 af den hakkede chokolade. Hæld nu dejen i muffins forme. Jeg lagde papirmuffinsformene i nogle muffinsbageforme, så papirsformene ikke splattede ud. Fyld derefter dejen over i formene. Fyld 2/3 op i hver form. Strø resterne af det hakkede chokolade over dejen i formene.

Bages ved 15-20 min+ alt efter ovn. Vi prøvede først med varmtluftsovn, men så blev de skæve, så vi tog varmluften fra og så blev de HELT perfekte i toppen. Rigtig fine og lækre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En hilsen fra dig om mit tankespind

varmer hos mig i mit sind :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Discus