tirsdag, december 27, 2011

Facebook “like”knap under indlæg

Jeg tænkte, at der nok var andre end mig på blogger, som gerne ville vide, hvordan man indsatte en “like” knap til facebook under sine indlæg. Jeg fandt denne side, som beskriver det ganske godt og har koderne lagt ind overskueligt. Det er godtnok på engelsk, så jeg vil prøve at sætte det ind i dansk forklaring også, hvor I så selv kan hente koderne på den side.

http://blog.xmlgadgets.com/blogger/facebook-like-button-for-blogger/

Først logger du ind på din blogger konto og vælger under dine blogs den blog som du vil redigere. Derefter vælger du skabelon i venstre side

Indspilning i fuld skærm 27-12-2011 220816.bmp

Derefter vælger du “Rediger HTML”. Derefter trykker du på Fortsæt og når du kommer ind på den side, så sætter du flueben i “Udvid widget-skabeloner”. For at gøre det nemt for dig så trykker du på Ctrl+F og indtaster i søgefeltet

<div class='post-footer'>

Så skulle du gerne springe ned til det sted hvor det findes i koden. Derefter vælger du den like knap du vil have ind og kopierer den kode. Derefter sætter du koden ind bagefter ovenstående kode i en linie lige under.


Jeg har valgt denne kode:


<script>var flike = {
url : "<data:post.url/>",
buttonType : "standard",
width : "450",
height : "40"
}</script><script
src="http://orkut-share.googlecode.com/svn/trunk/flike.js">
</script>


Jeg har lavet “height” om til 40 i stedet for 100, da jeg ellers synes der var for meget luft over og under knappen.


Håber I kunne bruge denne hjælp :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En hilsen fra dig om mit tankespind

varmer hos mig i mit sind :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Discus