fredag, juli 09, 2010

Ser du i sort og hvid eller i farver?

Jeg tænkte jeg ville dele denne "filosofi" med jer. Det er mine svigerforældre som indviede mig i denne tanke, som min svigerfar engang fik at vide af en rar og menneskelig læge, da han engang var indlagt på sygehuset.

Der findes 2 slags mennesker:
Dem der ser verden i sort og hvid
og
Dem der ser verden i farver

Dem som ser verden i sort og hvid vil komme nemt gennem livet uden de store smerter og sorger. De der ser livet i farver vil opleve megen modgang med smerter og sorger. Men fordi de mennesker som ser verden i sort og hvid aldrig har oplevet smerte vil de heller aldrig vide hvordan ægte glæde føles. De vil aldrig opleve den ægte glæde og kærlighed som dem som ser verden i farver. Dem som ser verden i farver ved hvad der betyder noget og vil opleve livet i sit fulde hele. Så husk, at når du oplever modgang, så gør det så du kan vide hvad den ægte glæde er – så du ved hvad der virkelig betyder noget i livet.

Synes det giver megen mening, og jeg har oplevet begge slags mennesker. Jeg er glad for at jeg kan se i farver, men hvor gør det nogengange livet besværligt, indviklet og hårdt. Så prøver jeg bare at huske på, at det hjælper mig til at se alle livets glade farver: Min forlovede, mine børn!, mit helt eget hjem jeg har bygget op, de mennesker jeg har valgt selv omkring mig, som holder af mig for den jeg er :)

Billede er lånt herfra

Håber det hjælper jer igennem nogle hårde stunder. Det har hjulpet mig gennem en del. Jeg har bl.a. valgt nogle fra i mit liv, som var af dem, som ser livet i sort og hvidt. Jeg sender jer mine varmeste tanker - jer som ser livet i farver og som går gennem mange hårde og smertefulde ting

Men husk at se de varme farver også

2 kommentarer:

  1. Testing :)

    Mht. det spil du nævnte - så nej det har ikke lige sagt mig noget :) Jeg er vidst mere til spil som dem jeg har nævnt i min blog :)

    SvarSlet
  2. Hehe tusind tak for tippet om at mine kommentarfelter ikke virkede *G*

    Øv altså, synes ellers Restaurant City er vildt sjovt. Det er og blir mit yndlingsspil der inde ;) Og de har udviklet det helt vildt i den tid jeg har spillet.

    SvarSlet

En hilsen fra dig om mit tankespind

varmer hos mig i mit sind :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Discus