mandag, maj 17, 2010

En tand for op og ned ture

Ja tiden den går jo og det var ved at være tæt på med Lines tand nummer 2. Hun tog det sådan set okay. Vi kunne godt mærke, at der lige var 3 aftener, hvor hun var urolig efter hun var blevet puttet og faktisk var faldet i søvn. Hun vågnede et par gange inden kl. 1 hvor hun normalt vågner. Men hun skulle bare ammes lidt, og så kunne jeg putte hende igen. Lille skat ♥

Så var det lige at det gik ned af bakken :( For i lørdags begyndte hun at kaste op om morgenen og gjorde det adskillelige gange i løbet af dagen. Hun havde feber og det endte faktisk med, at jeg måtte udelukkende amme hende i løbet af dagen, for hendes ellers så elskede grød og mos kom op lige så hurtigt som den kom ned :( Hun sov næsten hele dagen væk. Hun var oppe 2 gange og hun lå og halvblundede i mit skød. Det sluttede begge gange med amning og hun faldt igen i søvn og hun blev puttet i vores seng. Om aftenen kom der en KÆMPE bummelumble… Jeg har aldrig lugtet så slem en bæ før. Og efter den fik hun det hurtigt bedre. Hun kastede ikke mere op, men hun havde stadig feber og var groggy, men nu havde hun overskud til at smile og grine ♥ Nååe ja, og overskud til at give mig et lille bid under amningen efterfulgt af et smil – lille bandit *G*

Hun sov faktisk så meget den dag, at jeg både havde overskud/tid til at få ryddet op og gjort lettere rent og få syet en lille “brødpose” i tekstilvoksdug som passer i vores metal-trådkurv ude i badeværelset. Det er en kurv vi bruger til børster og sakse, så det var skønt den helt tilfældigvis passede der i, for nu kan tingene ikke vælte ud gennem gitteret :) Skal have lavet en mere magen til, som skal sidde i den som er ude i køkkenet :) Og så ser det bare SÅ meget mindre rodet ud på badeværelset ved håndvasken, for nu ser man ikke alle børsterne osv. på samme måde. Det er rart, for selvom de før var på sin plads, så det bare på en måde rodet ud, og det gør det ikke mere. Det er SKØNT og egentligt en uventet sidegevinst :) Jeg lægger billeder ind en af dagene, for kameraet er ikke lige ved min side pt *S* Jeg brugte en DIY opskrift på brødposer, som en sød bruger på slyngebarn.dk havde lavet. Det var faktisk ret nemt :) Min brødpose var 14 cm i diameter og 20 cm høj.

Dagen efter havde Line det en del bedre og hun var kun lidt varm, så vi besluttede, at vi vist trængte til at køre en tur. Vi kørte ned i dyrehandlen som Kents forældre ejer, for at se til dem mens de gik og pakkede varer ud og fodrede dyr :) Line og Helene hyggede sig dernede, så det var rigtig hyggeligt.

I dag er hun faktisk sit gamle jeg :) Men vi kan tydeligt mærke på hendes mave, at hun ikke er helt ovre det endnu, for hun har lavet adskillelige store bæ-bleer i dag og de lugter alle meget grimt. Vi skulle ud og handle i dag i Kvickly i Ribe og Kent gik med indkøbsvognen hvor Line lå i sin autostol. Han måtte hen og bede mig om at skifte indkøbsvogn med ham, for han fik kvalme og blev svimmel. Det viste sig, at hun havde lavet en bummelumble lige som hun faldt i søvn i bilen (vi troede det var en prut, for hun havde lige lavet en stor en under en time inden) Han havde det skidt et par timer efter vi var kommet hjem pga. den lugt… Puha, men skal være ærlig, den lugtede også meget slemt. Det er vist kun godt hun kommer af med det, for det kan aldrig være sundt, når ens bæ lugter sådan >_<

I øvrigt var Lines tand nr. 2 brudt frem af overfladen i dag :D

Nå, men nu sidder jeg her, hvor tøserne er kommet i seng for nogle timer siden og de sover sødt :) Kent sidder og spiller Fifa 10 online på vores ps3. Behøver jeg sige at han går op i det? Hører fra tid til anden “Ja ja JA kom så!”, Aaarrrjj lort”, “Sådan!”, “nåårrj det var tæt på”… Nåe ja, og hans den kendte:
“Kom så……… YES! Sådan skat” ;)

Sådan vil jeg slutte af. Ved lyden af Kent som går op i sin virtuelle fodboldkamp :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En hilsen fra dig om mit tankespind

varmer hos mig i mit sind :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Discus