torsdag, februar 25, 2010

Præstebesøg

I dag havde vi besøg af Lintrup Sogns nye sognepræst. Vi skulle tale om Lines barnedåb, og han var faktisk rigtig flink. Noget helt andet end den gamle sognepræst, som nu er gået på pension. Vi kendte ham godtnok ikke så godt, men kan i hvert fald godt lide den nye :)

Helene var lidt genert, men gav ham pænt hånden både til goddag og farvel, for det skal man jo ;)

Egentligt utroligt som mange ikke kan finde ud af at give et rigtigt håndtryk… Tit synes jeg at have oplevet, at det er som en død hånd man får klasket i sin egen… Man føler næsten ikke vedkommende har lyst til at sige goddag X^|

Kan huske fra jeg var helt lille, at mine bedsteforældre lærte mig, hvordan et rigtigt håndtryk var :) Et fast og solidt håndtryk, som viser man er til stede, men stadig ikke kvaser modpartens hånd (med mindre det altså er ens onkel som altid vil drille – så er det af med fingerringe og kom først med det gode greb og kleeeeeeeeem *GG*)

2 kommentarer:

  1. Åh det er bare så dejligt når der kommer nogle nye præster der kan give et nyt pust (ikke at ALLE gamle præster er kedelige, meeeeeen man blir da lidt rusten hvis man er det samme sted for længe)...

    Og skønt med et godt håndtryk :)

    SvarSlet
  2. Hej Didde

    Ja det er dejligt når det er en rar og imødekommende præst :) Og nej, alle præster - unge som gamle - er da ikke kedelige ;)

    SvarSlet

En hilsen fra dig om mit tankespind

varmer hos mig i mit sind :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Discus